14 Haziran 2009 Pazar

Roma 2009 Final 3 (Bacelona ve Final)


Yarı finalde sempati duyduğum iki kulüp karşılaşmışlardı. Biraz bencilce düşünüyor ve iki ingiliz takımı Roma'da görmek istemiyordum. Ayrıca Chelsea'yi geçen sene Kadıköy'de seyretmiştim. Sezon boyunca oynadıkları futbolu imrenerek televizyondan seyrettiğim takımın muhteşem oyuncusu İniesta, 90+3te attığı gol sayesinde onları Roma'da canlı seyretme şansına sahip oldum.

Barcelona'ya olan sempatimde birkaç etken var. Öncelikle şehri çok beğenmiştim. Yaşanılası bir yer. Gittiğimde Rüştü Abi'yi kulüpte ziyaret etmiştim ve bana anlattıklarından etkilenmiştim. Şehrin takıma bağlılığı, Camp Nou vs. hepsi çok etkileyici.

Bu duygularla Roma'ya gittik. İspanyolların ateşli taraftar gruplarının olmadığını biliyordum. Ama Barca marşı dışında bir besteniz olsun be kardeşim. Bütün gün sokaklarda tek söyledikleri bu marştı.

Maç günü Roma sokaklarında ezici bir Barca taraftarı üstünlüğü vardı. Çoluk çocuk gelenler, koca koca amcalar teyzeler. Hepsi formalı. Havaları saha dışında çok iyi. Gel gelelim stadda başlangıçtaki gösterileri dışında İngilizlerin bariz üstünlüklerine engel olamadılar.

Yaptıkları iki olay beni üzdü. Birincisi, Kralları Carlos stadyuma geldiğinde ekranda boy gösterdi ve azımsanmayacak kadar fazla Barca taraftarı tarafından ıslıklandı. İkincisi ise maç sonrası gittiğimiz meşhur İspanyol Merdiveni'nin hemen karşısında İspanya konsolosluğu var. Taraftarların konsolosluk karşısına geçip küfür ettiklerini, el kol hareketleri yaptıklarını gördüm. Bu kadar bölücülüğü hele ki böyle bir günde göstermeleri çok üzücü.

Takım ise ayrı bir dünya. Hayatımda seyrettiğim en iyi takım. İnsana 'futbol böyle oynanır' dedirtiyolar. Kısa, yerden, ayağa, hızlı paslar. Iniesta ve Xavi'nin futbol zekaları, Messi'nin doyumsuz futbolu bitmesin istiyorsunuz.

Kupayı hakederek kazandılar. Guardiola bence bu saatten sonra ya İspanya Milli Takımını çalıştırsın ya da bu işi zirvede bıraksın. Bir hoca düşünün, kariyerinin ilk senesinde İspanya Şampiyonluğu, Kral Kupası ve Şampiyonlar Ligi Kupasını kazansın. 107 gollük rekoru kıl payı kaçırsın. Allah bize de böyle bir sene nasip etsin...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder