17 Kasım 2009 Salı

Osmanlı Padişahları


Osmanlı padişahları hakkında bazı bilgiler :

* Ortalama tahta geçme yaşı : 31.9

* Ortalama saltanat süresi : 17.3

* Ortalama ölüm yaşları : 51.4

* 5'i kalp yetmezliğinden, 4'ü idamdan, 4'ü nikristen (gut hastalığı), 2'si intihardan, 3'ü zayıflıktan, 7'si felçten, 1'i suikastten, 1'i diyabetten, 1'i tifüsten, 2'i sirozdan, 1'i kanserden, 1'i tüberkülozdan, 1'i dizanteriden, 1'i çarpmadan, 1'i zihinsel hastalıktan, 1'i zehirlenmeden ölmüşlerdir.

* 36 padişahın 21'i şairdi.

* Padişah annelerinin 4'ü Türk, 5'i Rum, 3'ü Çerkez,2'si Rus, 2'si Girit'li, 2'si Gürcü, 2'si Dulkadirli, 1'i Slav, 1'i Germiyanoğlu, 1'i Venedikli... 13 annenin aslı tam olarak bilinmiyor.

25 yorum:

  1. senin osmanlı ile ilgili yazılarında aklıma ottomanempire geliyor..

    bu arada kampanya varmış 3al 2 öde..haberin olsun ;)

    YanıtlaSil
  2. tarihiyle ögünmeyen ögünemeyen millet bence millet olarak saymak cok zordur sükürler olsunki tarihimizle heryer ve zamanda kivanc duyariz ögünürüz allah herkese nasib etsin

    YanıtlaSil
  3. siz salakmısınız ya.....geçmiş diye övündüğün sultanların annelerine bak rum rus slav hatta soyu belli değil......karı peşinden koşmuşuz tarih boyunca,kala kala kıç kadar topraklarda sıkıştırılmışız.....ahrette hesap sormak lazım herkesten....

    YanıtlaSil
  4. salakmısın sen ya ona karı peşinde koşmak denmez devletin güçlü olduğu için toprakları geniş olduğu için o anaların çoğu osmanlı sınırları içindeydi ayrıca o analar nereli olursa olsun evlatları bu devlet için çalışmışlar.bu arada hatırlatmak isterimki atatürkte yunanistanda doğdu.tabi sizin gibi geri kafalılar yüzünden topraklarımızı kaybettik ve hala gelişemiyoz saolun sayenizde....

    YanıtlaSil
  5. osmanli devletine laf atacak olanin dilini keserim o zaman ki osmanli devleti bu kadar guclu olmasaydi sen simdi kim bilir nerelerdeydin arkadasim senin gibilerini bu türkiye topraklarinda tutmamak lazim sizin gibi numune ler ne anlar tabiri caizse esek hosaftan ne anlar. saygilarimla bir OSMANLI torunu......

    YanıtlaSil
  6. OSMANLIYI OSMANLI yapan hiç şüphesizki o patişah ve inanmış osmanlı halkı idi onların yaptığı hizmetin yarısını şimdikiler yapsa dunya devi oluruz geçmişimizle utanmayalım övünelim

    YanıtlaSil
  7. biz osmanlı torunu olmaktan gurur duyarız. eğer osmanlı olmasaydı kim anan anzak baban ingiliz olurdu. dünya tarihinde en köklü millet biziz yani TÜRKüZ. norveç gibi amerika gibi kökü olmayan toplama milleti değiliz biz. gururla söylüyorumki osmanlıyız biz

    YanıtlaSil
  8. Fatihin torunuyuz tabi neyinden utanıcaz bu utandırtma çabalarıda siyonistlerin vs. beyin yıkama uğraşları bariz ortada osmanlıdan müslümanlığınızdan utanın ki onlar gibi müslüman olup dünyayı müslümanlaştıramayın tekrar güç kazanıp dünyaya korku salamayın amaç bu..

    YanıtlaSil
  9. osmanlı ya dil uzatan zat senin soyun nereli? türk olmadığın kesin bu ülke insanı kurban olsun o yüce imparatorluğa bugünde yarında ondan sonrada gurur duyacağız ceddimizden NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

    YanıtlaSil
  10. Ö.İlkay ALTINKILIÇ3 Ocak 2011 00:11

    O OsmanLıya Laf eden Şerefsiz TürK deqiLdir biri demiş sınırLarımız qeniş o yüzden..(ama söLim atatürk yunanistanda doqdu ama samsundanmı bursadanmı ne aiLesi iskan poLitikasyla qöc ettirdi.) (YanLış anLamayın Atatürküde hiç sevmem Ben AbduLmecid han ın Torunuyum o ermeni orospularının dediqi kızıl sultanın torunuyum OsmanLıyı savunan arkadaşLara teşekkür Ediyorum..!)

    YanıtlaSil
  11. osmanlının yarısı kadar olsak...

    YanıtlaSil
  12. OSMANLIYA VE ATATÜRKE saygım ve sevgim sonsuzdur.
    ikisinden biri olmasaydı bu devlet olmazdı
    Ama insan hep ulaşamadıklarının peşinde Yani yönetim cumhuriyetse saltanatı istiyor yada yönetim hala saltanat ise insanlar cumhuriyeti isterdi. Osmanlı devleti büyük bir devletti ama toprak kaybederek yavaş yavaş yıkıldı ve haritadan silinmek üzereyken MUSTAFA KEMAL ATATÜRK sayesinde bize Türkiye gibi cennet Vatan bıraktılar
    ŞİMDİ: BU GEÇMİŞİ HAKKINDA KÖTÜ YORUM YAPAN İNSANLAR VATANINI SEVMEYEN KİŞİLERDİR ONUN GİBİ İNSANLAR YÜZÜNDEN BÖLÜCÜLÜK OLUYOR...
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!!!

    YanıtlaSil
  13. en önemlisi arkadaşlar padişahlarımız hemen hemen hepsi evliya olduklarını unutmayın atatürk'ü kıyaslama yapmaya luzum yok hepsi farklı zamanlarda yaşamış şuanda bile abd hala osmanlı imparatorlugunun izinden gitmeye çalışıyorlar okadar çok cahil insan varki anlatmak için burada sabaha kadar yazsak anlamazlar amerika'da 5 yaşında çocuga bile temel egitimde osmanlı devletinin bütün yaşamı ve stratejilerinden gösteriliyor tabi türkiyede sadece yüzeysel biraz derin araştırın bana hak vericeksiniz biz osmanlı torunlarıyız keşke ozamanda yaşasaydım en azından böyle saçma sapan yazılar yazan osmanlıyı karalayan diziler ceken insanlar görmezdim

    YanıtlaSil
  14. 623 yıl dünyaya hükmetmiş bir osmanlı torunyum ve bundan dolayı gururluyum osmanlıya dil uzattanlar m.k.atatürke samsuna çıkmasına kim izin vermiş bir öğrensinlerde ondan soran şanlı tarihimize lafatmasınlar dillerini keseriz

    YanıtlaSil
  15. hey ahali soraarım size bu ülkede yaşayan kaç kişinin akrabası osmanlı ozaman ne diye osmanlı torunuyuz diyoruz bi akrabalığımız varmı yok onlar saltanat sürmüş savaşa bizim dedelerimiz gitmiş tabiki haksızlık etmek istemem çok büyük önderlerde yetiştirmiş bu imparatorluk ama bırakında 600 küsür senede bu ailedende bu kadarıda çıksın düşününki şimdiki partileri 300 500 sene iktidarda kalsa torunlarımız misal(tayyibin ) torunuyuzmu diyecek benim düşüncem bu yönde ben türküm mutluyum

    YanıtlaSil
  16. Ben Makedonya Turklerindenim yani Rumelilerden burada OsmalniYa karsi okadar hristiyan orospusu var ki akliniz almaz ama yine yilmayip OSMANLI TORUNU oldugum icin gururluyum

    YanıtlaSil
  17. yaw aramızda ne kdar hain var, 600 sene dünyaya hükmetmiş bir imparatorluktan bahsediyoruz. Yavuz Sulatn Selim, Sina çölünü 13 günde geçmiş, ondan 250 yıl sonra Napolyon o çölü geçmeye çalışmış başaramamış huzursuzluktan askerleri bir birini vurmuşlardır. 1. Dünya Savaşında tanklar o çölü 11 günde geçebilmiştir. Amerika da üvinersiteler hala Yavuz Sultan Selimin zamanın şartlarında 13 günde nasıl geçtiğinin araştırmasını yapıyor. Aramızda hala Bizanslılar var galiba. Osmanlı padişahlarının anası Türk değildi diyor. Mehter marşında bile hep kahraman Türk milleti deniyor, Atatürk ne kadar önderimiz ve atamızsa Osmanlı padişahlarıda en az onun kadar önderlerimiz ve atalarımızdır, böyle şanlı tarih bırakan Osmanlı ile ne kadar övünsem o kadar azdır...

    YanıtlaSil
  18. Ö. İlkay Altınkılıç arkadaşım, Yavuz Sultan Selim'in Sina çölü ile ilgili yorumu yazan kişiyim. Osmanlıyı savunan arkadaşlara teşekkür ediyorum demişsin Osmanlı'yı korumak teşekkürü gerektirmez çünkü bizim vazifemiz görevimizdir. Asıl onlara karşı gelenlerin, ben Türk'lüğünden şüphe ederim. Boşuna demedim aramızda Bizanlılar var galiba diye... (deniz yılmaz)

    YanıtlaSil
  19. Eskiden söylenip dururdum, neden çok zengin bir ailenin çocuğu değilim, neden abramovich gibi bir adamın çocuğu olmadım diye, ama zaman geçtikçe anladım ki daha büyük değerlere sahipmişim, hepsi birer hiçmiş, bu düşüncelerimi ergenliğime veriyorum, hepinizden af diliyorum kardeşlerim, Üstadımız Necip Fazıl Kısakürek'in de söylediği gibi aynen ben de söylüyorum, şuan 20 yaşındayım ve 20 yıl boşu boşuna yaşamışım, benim geçmişim tam bir çöplük bu saatten sonra çöplüğü kediler ve köpekler gibi karıştırmak olmaz, geleceğe bakmak ve geçmişten ders almak istiyorum. Osmanlı Devletinin ismini kötü yönde alan insanlara sesleniyorum, bir kere Osmanlı Devletinden bahsetmek için gidin bir abdest alın sonra desdurla başlayın, Osmanlı Devleti sadece padişahlardan ibaret değildir tabii ki, Osmanlı İnsanının tamamı bizim atalarımızdır, kimseye onlara laf ettirmem, edenin dilini keser, elini kırarım, Her devlet büyüğüne saygı etmek zorundasınız, onlar olmasaydı bu zamanlara gelemezdik, tabii ki insanlar sonuçta hataları olabilir, YÜCE ALLAH insanoğlunu 4x4'lük yaratmamıştır, herkesin hatası mutlaka vardır. Bu kadar şerefli bir milletin içinde basit ve sıradan bir insan olarak o yolu yol olmayan insanlara sesleniyorum; atalarını tanımayan it peşinde gezermiş, siz gidin rockculuk falan onlarla uğraşın, yabancı müzikler dinleyin, yabancılardan kopyalanıp, buraya getirilen müzikleri dinleyin, aşkı memnu, yaprak dökümü gibi kitapları televizyonda ayaklara altına serilen dizileri izleyin, Fransa dansı çıkardığı zaman Kanuni Sultan Süleyman bir ferman gönderiyor, duydum ki dans denilen kadınla erkeğin birbirine yakın olduğu bir şey çıkarmışsınız, bu fermanım elinize ulaştığı zaman dansı kaldırmazsanız, haşmetli ordumla gelir, ülkenizi başınıza yıkarım demiştir, bu sözü söyleyen Büyük Padişah Kanuni Sultan Süleymanın önünde Hürrem Sultan gibi bir şahsiyetin raks ettiği dizileri izleyin, bu diziyi yapan insanlar, onlara akıl veren tarihçilerin ben kanından şüphe ederim. Türk'lükten utanan şerefsizler, siz zaten TÜRK değilsiniz, TÜRK'lük kadar yüce bir değerin sahibi olduğum için ALLAH'ıma binlerce kez teşekkür ediyorum. Benim bir hedefim var, siyasi hedefim, siyasete atılıp, Osmanlının o eski gücünü elde etmek ve Türklerin ne demek olduğunu dünyaya göstermek, tekrardan Hilafet sancağını kaldırıp, İslam dünyasının lideri olmak, inşallah ALLAH'ım bu isteğimi bana ve TÜRK milletine bağışlar, bu isteiğimi gerçekleştiremesem bile bu uğurda ölür ve gelecek nesiller için bu ortamı sağlamak isterim, gençler ve benden büyük olan abilerim, açın kulaklarınızı daha doğrusu gözlerinizi iyi açın ve bu yazdığımdan bir şeyler çıkarmaya çalışın, TÜRK olduğunuzu unutmayın ve bundan gurur duyun.

    YanıtlaSil
  20. Eskiden söylenip dururdum, neden çok zengin bir ailenin çocuğu değilim, neden abramovich gibi bir adamın çocuğu olmadım diye, ama zaman geçtikçe anladım ki daha büyük değerlere sahipmişim, hepsi birer hiçmiş, bu düşüncelerimi ergenliğime veriyorum, hepinizden af diliyorum kardeşlerim, Üstadımız Necip Fazıl Kısakürek'in de söylediği gibi aynen ben de söylüyorum, şuan 20 yaşındayım ve 20 yıl boşu boşuna yaşamışım, benim geçmişim tam bir çöplük bu saatten sonra çöplüğü kediler ve köpekler gibi karıştırmak olmaz, geleceğe bakmak ve geçmişten ders almak istiyorum. Osmanlı Devletinin ismini kötü yönde alan insanlara sesleniyorum, bir kere Osmanlı Devletinden bahsetmek için gidin bir abdest alın sonra desdurla başlayın, Osmanlı Devleti sadece padişahlardan ibaret değildir tabii ki, Osmanlı İnsanının tamamı bizim atalarımızdır, kimseye onlara laf ettirmem, edenin dilini keser, elini kırarım, Her devlet büyüğüne saygı etmek zorundasınız, onlar olmasaydı bu zamanlara gelemezdik, tabii ki insanlar sonuçta hataları olabilir, YÜCE ALLAH insanoğlunu 4x4'lük yaratmamıştır, herkesin hatası mutlaka vardır. Bu kadar şerefli bir milletin içinde basit ve sıradan bir insan olarak o yolu yol olmayan insanlara sesleniyorum; atalarını tanımayan it peşinde gezermiş, siz gidin rockculuk falan onlarla uğraşın, yabancı müzikler dinleyin, yabancılardan kopyalanıp, buraya getirilen müzikleri dinleyin, aşkı memnu, yaprak dökümü gibi kitapları televizyonda ayaklara altına serilen dizileri izleyin, Fransa dansı çıkardığı zaman Kanuni Sultan Süleyman bir ferman gönderiyor, duydum ki dans denilen kadınla erkeğin birbirine yakın olduğu bir şey çıkarmışsınız, bu fermanım elinize ulaştığı zaman dansı kaldırmazsanız, haşmetli ordumla gelir, ülkenizi başınıza yıkarım demiştir, bu sözü söyleyen Büyük Padişah Kanuni Sultan Süleymanın önünde Hürrem Sultan gibi bir şahsiyetin raks ettiği dizileri izleyin, bu diziyi yapan insanlar, onlara akıl veren tarihçilerin ben kanından şüphe ederim. Türk'lükten utanan şerefsizler, siz zaten TÜRK değilsiniz, TÜRK'lük kadar yüce bir değerin sahibi olduğum için ALLAH'ıma binlerce kez teşekkür ediyorum. Benim bir hedefim var, siyasi hedefim, siyasete atılıp, Osmanlının o eski gücünü elde etmek ve Türklerin ne demek olduğunu dünyaya göstermek, tekrardan Hilafet sancağını kaldırıp, İslam dünyasının lideri olmak, inşallah ALLAH'ım bu isteğimi bana ve TÜRK milletine bağışlar, bu isteiğimi gerçekleştiremesem bile bu uğurda ölür ve gelecek nesiller için bu ortamı sağlamak isterim, gençler ve benden büyük olan abilerim, açın kulaklarınızı daha doğrusu gözlerinizi iyi açın ve bu yazdığımdan bir şeyler çıkarmaya çalışın, TÜRK olduğunuzu unutmayın ve bundan gurur duyun.

    YanıtlaSil
  21. evet 3 hilal osmanlı torunlarıyız hıriistiyan alemine hiç birzaman bu dünyayaı bırakmayacağız.kahrolsun kafirler............

    YanıtlaSil
  22. Arkadaşlar siz neyin kavgasını yapıyorsunuz. Bi düşünün bakalım o osmanlı padişahlarından birisi bile olmasa biz, biz olurmuyduk. Peki ya Atatürk olmasa burası Türkiye olur muydu. Osmalı torunu ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün evlatlarıyız biz, tarihimizle bir bütün olarak gurur duyamıyorsak kendimizden utanmaliyız.

    YanıtlaSil
  23. osmanlıların değerini bilip ülkemizle övünmeliyiz çünkü bu ülke kolay kazanılmadı

    YanıtlaSil
  24. sosyal performans ödevimiz var osmanlılardan; çaka beyin nasıl öldürüldüğünün tiyatrosunu yapıcaz bence çok güzel bir uygulama ismail iltemir i.ö.o.daki sosyal bilgiler hocama teşekkür ederim bu sayede yavaş yavaş osmanlıları tanıyorum BENCE BUNU OKUYAN ÖĞRETMENLER OKUSUN VE UYGULASI BU SAYEDE ÖĞRENCİLER DERSİ SEVİYOR 7/C İREM AYŞE

    YanıtlaSil
  25. son osmanli aclik icindeöldü,desinden birsey kalmadi garibe

    YanıtlaSil