13 Ocak 2010 Çarşamba

Kurtlar Vadisi



Son yedi sekiz yıla damga vuran bu diziyi daha on dakika seyretmişliğim yok. Seyreden herkese saygı duyuyorum. Ancak bu beşer onar dakikalık diziyi ziyaretlerimde gördüğüm kadarıyla oyunculuk performansına ve teknik kısımlara yeterince özen gösterilmiyor. Demek ki senaryo çok kuvvetli ki bu gibi hususlar izleyici tarafından pek dikkate alınmıyor.

Türkiye'de milyonların takip etmesini hadi anlayabiliyorum bir derece ancak yurt dışında neden bu kadar seviliyor anlayamıyorum. Geçtiğimiz yaz dizi oyuncularının Makedonya ziyeretlerini haberlerde seyretmiştim. Onbinler dizi oyuncularını karşılamış, Polat Alemdar denen kişi meydana toplanmış bu binlerce kişiyi bir halk lideri edasıyla selamlamıştı.

Bir başka husus geçen sene Özbekistan'da başıma geldi. Giriş çıkışta problem yaşama ihtimali olan bu ülkede gergin bir şekilde pasaportumu yetkili polise verdim. Bana yarım yamalak Türkçesiyle 'Polat Alemdar'ı biliyor?' diye sordu? Tebessümle 'evet' dedim. 'Seyrediyor?' dedi. 'Hayır' deyince gözleri açıldı 'niye' dedi. Ne desem olmayacak 'vakit yok' dedim. Özbekçe bir şeyler söyledi diğer arkadaşlarına ama sanırım hakkımda iyi şeyler söylemedi... Meğer Özbekistan'da da izlenme oranı yüksekmiş.

Balkanlar'dan Türki Cumhuriyetlerine uzanan bu fenomen dizi şimdi de diplomatik krize neden oldu. İsrail Dış İşleri Bakanlığı, Türkiye'den özür dilemesini istiyor. Dizinin yapımcısı açıklama yapıyor ve yaptıklarından pişmanlık duymadıklarını, hatta Kurtlar Vadisi Filistin adlı yeni bir projelerinin olduğunu söylüyor. Bir yerlere güveniyor ki böyle bir açıklama yapabiliyor ya da yaptırılıyor...

Alt tarafı dizi diyoruz ama neredeyse savaş çıkacak. Dünya ne hal aldı? Allah sonumuzu hayır eylesin...

3 yorum:

  1. Bende senin gibiyim. Sadece Andy Garcia'nın oynadığı bölümden yaklaşık 5 dak. izlemiştim. O kadar :))

    YanıtlaSil
  2. Bende senin gibiyim. Sadece Andy Garcia'nın oynadığı bölümden yaklaşık 5 dak. izlemiştim. O kadar :)) Volkan EREN

    YanıtlaSil
  3. İzleyene saygımız sonsuz Volkan ama yok ya veremiyorum kendimi diziye :)

    YanıtlaSil