8 Ekim 2009 Perşembe

The Damn United


Sinemayı seviyorum... İngiliz sinemasını seviyorum... Futbolu seviyorum... İngiliz futbolunu seviyorum...

Merakla beklediğim bu filmi DVD dükkanında bu kadar erken görebileceğimi tahmin etmiyordum. Bu filmin kötü olma ihtimalini düşünmek bile istemiyordum.

Bu ön yargılarla filmi seyrettim ve çok şükür ki film beni mahcup etmedi.

Efsane menajer Brian Colough'ın Leeds United'a transferi ve 44 günlük bu takımdaki macerasının gerçek hikayesi anlatılıyor. Başroldeki Michael Sheen'in performansı çok başarılı ama ben Peter Taylor rolündeki Timothy Spall'ı daha çok beğendim.

60'lı ve 70'li yıllarda geçiyor film. Zaman; arabaları, formaları, kıyafetleri, saç stilleri ve daha birçok detaylarla çok güzel yansıtılmış.

Futbolu sevmeyen biri için sıradan bir film gibi görünebilir ama bizim gibiler için gelmiş geçmiş en iyi on futbol filmi arasına (bence ilk üç) şimdiden girdi diyebilirim.

2004 yılında vefat eden bu efsane menajerin hikayesini herkese, ama anlamsız gibi görünen, bizlere ise içinde hayatla ilgili her şeyi barındıran bir oyun olan futbolu sevenlere tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder