17 Mart 2010 Çarşamba

Tatil Turları


Efendim gezginliğe meraklı biri olarak kendi yapacağım turdan daha uygun bir fiyat olmadığı sürece tur şirketlerinin organizasyonlarını tercih etmem. Tercih etsem de yapılan turlara ve aktivitelere katılmam. Çok ağırdırlar normal olarak ve benim beklentilerim ile klasik bir turistin beklentileri genelde farklıdır.

Rehber bir arkadaş yurt dışı turlarda Türk turist profili hakkında görüşlerini iletti :

* ÇOKBİLMİŞLER : Geziye sanki hazırlanıp gelmişlerdir.Rehber susmaya görsün ,bütün bildiklerini sıralamaya başlarlar.Rehber mi anlatıyor onlarmı belli olmaz. Tipik cümleleri :”Ben bunları biliyordum zaten”

*MÜKEMMELİYETÇİLER : Gezilen her alanı ve müzeyi “ Londra ,İstanbul ve British Museum” ile karşılaştırırlar.Güzel bir yer gördüklerinde dahi tepkisiz kalmayı marifet sayarlar.Tipik cümleleri “ Onca yolu bunu görmek içinmi geldik , İstanbul daha güzel , İstanbul gibi şehir yok “

*ŞİKAYETÇİLER : Dünyaya şikayet etmek için geldiklerinden hiçbir fırsatı kaçırmazlar.Havanın sıcaklığından,yolun tozundan, otobüsün sesinden kısaca her şeyden şikayet ederek görevlerini yerine getirirler.

*DÜZEN BOZUCULAR : Turdan ayrılıp kendi başlarına dolaşmayı büyük bir marifet sayarlar. Kan ter içinde görmedik yer bırakmazlar. Tur haricinde gördükleri her şey sanki ilk defa onlar tarafından bulunmuştur.Herzaman tur disiplinini bozmak ve böbürlenmek isterler.Yanlarında kitap taşır ve rehberle didişirler.

*DOĞUŞTAN FOTOĞRAFÇILAR : Otobüs durunca ortadan kaybolur, şöför korna çalmadan dönmezler .Geziden döndükten sonra dia gösterileri yaparlar.

*İDEAL GEZGİNLER : Ön yargıları yoktur ve amaçları gezdikleri ülkeyi tanımaktır.Katıldıkları geziyle ilgili ön araştırma yapmışlardır.


5 yorum:

  1. İdeal gezgin grubundanım.. Ömür New York'taki 11gün boyunca çok uyumlu olduğumu hem bana hem Burak'a söyledi. Gıkımı çıkarmam Beni de Madrid'e götürün yaaa lütfeennnn :)

    YanıtlaSil
  2. haahahhah Pınar, Madrid çabalarını ilgiyle takip ediyorum :)))

    YanıtlaSil
  3. Bir aile faciasına yol açmak istemem ama bana bilet çıkarsa senindir :))

    YanıtlaSil
  4. :) abim benim yaaaa.. süpersin ne diyim.
    De vizeyi alabilirmiyim Şakarcandan o düşündürücü

    YanıtlaSil
  5. Ben hem düzen bozucu hem fotoğrafçı hem de ideal gezgine giriyorum. Ama kan ter içinde koşturmuyorum :)

    Şimdi çok bilmişlik olacak ama tur rehberleri de kendilerinden başkası bir halt bilmez havalarındalar. Tek dertleri oraya gelmiş insanları gütmek ve sürüden kopmamalarına çaba sarfetmek.

    Fiyat sorun olmadığı sürece bireysel takılmak en güzeli, en doğrusu.

    YanıtlaSil