17 Mayıs 2009 Pazar

Develi Samatya


 Çok boğazıma düşkün olmasam da yerel ve uluslararası mutfakları tadmayı, değerlendirmeyi ve paylaşmayı severim. Arada bir buradan da tavsiyelerimiz olur... 

 Bir kere baştan söyleyim. Kebabı Urfa'da ya da Antep'te ya da Adana'da yiyeceksin sözlerine pek katılmıyorum. Urfa'da da Adana'da da oranın meşhur yerlerinde kebaplar yedim. Gayet güzel ancak Türkiye'de herşeyin en iyisi en güzeli İstanbul'da olduğunu kabul etmek lazım. 

 Kebap kültürünü seviyorum. Birçok yerde yedim ancak en iyisi neresi diye sorarsanız şıkları üç veya dörde düşürebilirim. Bunlardan birisi de Samatya'daki Develi Lokantası. 

  Dün akşam ilk defa yeni açılan terasına gittik. Manzara çok güzel. Güzel bir yaz akşamı tam hava kararmasına yakın bir zaman masamıza oturduk.  

 Garson Şirnaz'dan tanıdık. Hemen karşılıyor bizi. İlgi alaka kıvamında. Servis zamanlama olağanüstü. Ne çok hızlı ne çok yavaş.  

 İçli köftesi mutlaka denenmeli. Bulguru çok ince ve çıtır çıtır. Tam istediğim gibi... 

  Adana kebap istedim. Böyle yerlerde klasik kebaplar yemeyi tercih ediyorum. En doğrusu burda yapılır mantığından hareket edip diğer Adana Kabepları buna göre değerlendiriyorum. Tadı hakikaten farklı. Elde kıyılmış kıymanın tadı bir başka oluyor. 

  Kahveden önce bu aralar kendime dikkat etmem gerektiğini düşünüp tatlı yemek istemediğimi söylüyorum ancak önceden tadı damağımda kalan künefe bir anda aklma geliyor. Masada kendime bir ortak buluyorum künefenin yarısını yemek için. Ben daha çok Hatay usulü künefeyi seviyorum ancak buranın künefesi bir başka. Şeker kıvamı tam... Mutlaka tavsiye ediyorum.  

  Gidilip görülmesi, kebap yenilmesi, künefe yenilmesi gereken bir yer...

     

1 yorum: