11 Mayıs 2009 Pazartesi

Futbolcu Figürlü Ürünler




   Mesleğim gereği elimden geldiğince dünyadaki kulüplerde  ürün anlamında neler yapılıyor takip ediyorum. Farklı ürünleri ve kampanyaları da buraya taşır beraber tartışırız. 

   Geçtiğimiz günlerde Galatasaray; Baros, Kewell ve Arda'nın tişörtlerini piyasaya çıkardı. Tasarımlara diyecek bir şeyim yok. Bence güzel. Fiyatı da makul. 

    İki şeye aklım takıldı. Birincisi ürünlerin çıkış zamanı. Önümüzdeki sezon başı öncesi çıkarılması daha doğru olurdu diye düşünüyorum. 

    İkincisi böyle bir koleksiyon düşünlüyorsa mutlaka şapka, atkı, poster ve mug ile desteklenip hepsi bir arada sunulmalı. Eğer diğer ürünler sonradan sunulacaksa bu bütün ürünlerin performansını olumsuz etkiliyecektir. Koleksiyon sadece tişört ile sınırlı ise o zaman da koleksiyon demek yanlış olur.   

    Ben şimdiye kadar futbolcu figürlü ürünlerden istediği performansı alan bir kulüp görmedim. Tabi bunda formayı ayrı tutuyorum. Liverpool kulübünden görüştüğüm bir yetkili bile Gerard ürünlerinden bekleneni alamadıklarını söyledikten sonra  fazla zorlamanın bir anlamı yok.   

     Flaş bir transfer yapılırsa (göreceli bir kavram artık onu da şirket yöneticileri öngörsün) ve transfer gerçekleştikten en geç bir hafta içinde ürünlerini çıkarabiliyorsanız en verimli sonucu alırsınız. İmzadan sonraki iki hafta içinde ürünlerin %70 ini satamazsanız para kazanma şansınız zordur.Tecrübe ile sabittir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder