25 Mayıs 2009 Pazartesi

Konya ve Sadreddin Konevi Hazretleri


    Kuzenle bir iş için günü birlik Konya'ya gittik. İşlerimizin bir kısmını halletikten sonra senelerdir çok görmek istediğim ancak bir türlü fırsat bulmadığım bu şehri gezme imkanı buldum. Tabi ilk yapıalcak iş Hz. Mevlana'yı ziyaret etmek oldu. Senelerdir kendisine mahçuptuk gelemediğimizden ötürü. Özürlerimizi sunduk. Bir daha arayı açmayız inşallah...  

   Hz. Mevlana'yı anlatmaya gerek yok. Bilmeyen yoktur. Anlatsak bu büyük aşıkın aşkını ne benim ilmim yeter, ne bu blogun kapasitesi. Ömrün sonuna kadar onu daha iyi anlamya çalışacağız. 

   Zafer caddesinin sonlarına geldik ve bir tabela gördüm Sadredddin Konevi Türbesi yazıyordu. Bir an heyecanlandım çünkü iki kitabını okuduğum (ya da okumaya çalıştığım diyim çünkü gerçekten anlaşılması zor, belli bir birikimi gerektiren kitaplar) bu büyk zat-ı ziyaret etmek hiç aklımda yoktu. Ne yalan söyleyim Konya'da yattığını bile bilmiyordum.  

    Sadreddin Konevi Hazretleri'nin tasavvuf ilminde ve tarihinde yeri çok önemlidir. Kendisinin düşünce tarihindeki yeri, kısmen Gazali'yi hatırlatacak şekilde, aklın metafizik alanındaki imkanlarının eleştirel tahlili ve bunun devamında kalbi temizlemeyi ve ruhu arındırmayı esas alan sufi öğretiyi müstakil bir bilim olarak ortaya koyması olarak görülebilir.  

   Her iki türbeyi de ziyaret etmenizi tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder