14 Temmuz 2009 Salı

Saray'da Konser


Pazar günü İdil Biret Topkapı Sarayı'nda, Kayra Şarapları'nın sponsor olduğu bir konser verdi. İki gündür gündemde bu konser sırasında yaşanan protestolar tartışılıyor. Bir grup Alperen ocaklarına mensup insanlar 'Kutsal Emanetlerin olduğu bir ortamda içkili bir konser verilir mi' diyerek protesto etmek istediler. Tarzları hiç hoş değildi ancak istedikleri oldu ve gündem yarattılar.

Ulemalar demiş ki imanın şartı altıdır ama yedinci olsaydı o da edepli olmaktı. Her iki tarafın da edepsizlikleri ortada. Bir taraf dibinde Sultanahmet cami dururken oracıkta toplanıp kameralar önünde akşam namazı kılıyor ve bana göre inanan bir insana yakışmayacak şekilde bir olayı protesto ediyor. Diğer tarafta istediğim yerde istediğim şeyi içerim edasıyla bir grup, bazılarımız için manen önemli bir mekanda eğleniyor.

İlber Hoca 'Konseri biliyordum ama içkili bir organizasyon olduğundan haberim yoktu. Bilseydim izin vermezdim' diyor.

Bugün bir grup Alperen üyesi İdil Biret Hanım'a çiçek verip özür dilemiş. Ne güzel...

İnsanımızda 'ayıp' kavramı her geçen gün azalıyor. Ötekine saygı ve sevginin öğütlenmesini bırakın sağduyulu birkaç aydın dışında düşünürlerimiz ve basın ortamı germeye ve bu gerginlikten rant sağlamaya çalışıyor...

Ama demokrasimiz geliştikçe ve ötekine de söz hakkı verdikçe bu sorun azalacaktır. Ben her geçen gün bunun gerçekleşeceğine inanıyorum ya da inanmak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder